oros kapcsolat azóta is megmaradt. Az évek során a Michelin kiemelkedő szerepet játszott a versenypályákon, nem utolsósorban a híres Le Mans-i 24 órás versenyen. 25 egymást követő évben, 1998 és 2022 között Michelin abroncsokat szereltek fel a győztes autókra.
A Michelin olyan versenyabroncsot fejlesztett ki, amely 63%-ban környezetvédelmi szempontból fenntartható anyagokat tartalmaz, köztük az Enviro-tól származó visszanyert kormot.
Az új abroncsot a Green GT Mission H24-re, egy hidrogénes versenyautó prototípusára szerelik fel , de más versenyautók is az Enviro-tól származó visszanyert kormot tartalmazó abroncsokat használják. Köztük az elektromos Porsche 718 CaymanGT4e Performance 100%-ban elektromos. Ez utóbbi 53%-ban visszanyert és megújuló anyagokat tartalmazó abroncsokon működik.
Mindkét autó abroncsában, visszanyert korom az Enviro svédországi Åsensbruk-i üzeméből származik, ahol a cég szabadalmaztatott pirolízis technológiája segítségével új életet kapnak az elhasználódott gumiabroncsok. A Michelin korábban már bevezette a környezetvédelmi szempontból fenntartható gumiabroncsokat visszanyert és megújuló anyagok felhasználásával. A Green GT Mission H24-en használt gumiabroncs új rekordot döntött a fenntartható anyagok arányában.
"Tudjuk, hogy a visszanyert korom a legjobb minőségű, és ez azt mutatja, hogy az Enviro anyagai még a világ egyik legrangosabb és legigényesebb motorsport versenyén is használhatók. Ez természetesen toll a sapkánkban, de egyben ígéretes is egy olyan jövő, ahol az újrahasznosított anyagok és a körkörös módszerek egyre fontosabb szerepet fognak játszani”
– mondja Thomas Sörensson, az Enviro vezérigazgatója.
A Michelin azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2050-re minden gumiabroncsát kizárólag fenntartható anyagokból kell készíteni. A Michelin 2020 óta az Enviro legnagyobb tulajdonosa.